پروش و فروش انواع گیاهان سبز

آموزش و پرورش انواع گیاهان سبز،گل،بونسای،کاکتوس،ترایوم،دیش گاردین ودرختچه های کوچک میوه ده

پروش و فروش انواع گیاهان سبز

آموزش و پرورش انواع گیاهان سبز،گل،بونسای،کاکتوس،ترایوم،دیش گاردین ودرختچه های کوچک میوه ده

نکات مهم در مورد بیماری گیاهان و سمپاشی

جمعه, ۳ شهریور ۱۳۹۶، ۰۲:۴۱ ب.ظ

نکات مهم در مورد بیماری گیاهان و سمپاشی

👇👇

✅✅ قبل از درمان هر گیاه با سمپاشی ابتدا باید به صورت دستی بیماری رو از بین ببرید . سپس سمپاشی کنید تا تاثیر گذار باشد . اگر نه ممکنه بارها سمپاشی کنید اما هیچ تأثیری در بهبود بیماری نبینید .

 الف)در مورد بیماریهای قارچی که اکثرا باعث لکی شدن برگها میشه ابتدا باید تمام برگهای لب سوخته و زرد شده و گندیده و اسیب دیده رو از بین ببرید و سپس سمپاشی کنید تا تاثیر گذار باشد .

 

ب)در مورد کنه ها و شته ها ابتدا برگهای الوده رو هرس کنید و سپس سمپاشی تا تاثیر گذار باشد .

 

ج) در مورد کاکتوسها ابتدا لکه های قارچی رو با تیغ جراحی ضد عفونی شده در بیارید و سپس با سمپاشی الودگی رو از بین ببرید 


✅✅ از نوع الودگی و بیماری گیاه مطمئن بشین بعد نوع سم رو انتخاب کنید ، اکثرا دیده شده با بروز هر بیماری اولین سم رو به گیاه می زنند و توجهی به نوع سم و اینکه ایا مربوط به ان بیماری هست یا نه نمی کنند که خود باعث تشدید بیماری میشه .

 

✅✅ با دیدن اولین لک ، اولین برگ زرد ، اولین سوراخ روی برگ به فکر چاره باشید نه اخریش ...!!! که درمان اول و به موقع معمولا جواب صد در صد می گیرید اما درمان دیر هنگام اکثرا باعث مرگ گیاه میشه . 

 

✅✅ کلیه سموم قارچکش را می تونید هم به شاخ و برگها با محلولپاشی و هم با ابیاری در خاک بدهید اما سموم حشرات سیستماتیک اکثرا برای ریشه مضر هستند و در صورت ابیاری باعث سوختن ریشه گیاه و نتیجتا مرگ گیاه میشه ، به استثناء بعضی از سموم مثل دیازینون ٦٠٪‏ البته با دز دو به هزار


✅✅ سعی کنید سمپاشی حتما در غروب و یا صبح خیلی زود انجام بشه و از سمپاشی در ظهر و به خصوص زمان گرما و یا در اب و هوای بارانی برای گیاهان بیرونی خودداری کنید 


✅✅حتما در صورت مشاهده گیاه بیمار اول گیاه رو از بقیه گیاهان تا زمان درمان کامل جدا کنید ، چون اکثر بیماریها واگیردار و باعث بیمار شدن بقیه گیاهان میشه .


✅✅ در صورت مشاهده بیماری در یک گیاه حتما گیاهان سالم نزدیک بِه گیاه مادر رو هم سمپاشی کنید تا از بیمار شدن احتمالی گیاه به دلیل نزدیک بودن به گیاه بیمار پیشگیری کنید . 


✅✅ اگر هر ماه فقط یک ساعت برای بازدید دقیق از گیاهانتون وقت بزارید و در صورت مشاهده علائم بیماری اقدام به درمان کنید ، درمان هم راحت تَر هم مطمئن تَر و هم کم هزینه تَر خواهد بود 

 ✅✅یادتون باشه پیشگیری از درمان مطمئن تَر و کم هزینه تَر هست


🌷مطالب کانال ما را دنبال کنید🌷


👇👇👇

https://t.me/Golchinsabz

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی