پروش و فروش انواع گیاهان سبز

آموزش و پرورش انواع گیاهان سبز،گل،بونسای،کاکتوس،ترایوم،دیش گاردین ودرختچه های کوچک میوه ده

پروش و فروش انواع گیاهان سبز

آموزش و پرورش انواع گیاهان سبز،گل،بونسای،کاکتوس،ترایوم،دیش گاردین ودرختچه های کوچک میوه ده

پرورش بنفشه آفریقایی درآپارتمان

شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۸ ق.ظ

بنفشه آفریقایی (AFRICAN VIOLET) بومی کشور تانزانیا و شرق افریقامیباشد.

بازه عمربنفشه آفریقایی حدودابیش از 10سال میباشد.وچون نسبت به طول روز بی تفاوت است.در365 روزسال گلداراست.

برگهایبنفشه آفریقایی نیز به همانندگل های آن زیباوخیره کننده میباشد.رنگ گلها متنوع و به رنگ های (بنفش * آبی * قرمز * صورتی * سفید) ظاهر می‌شوند.

پرورش بنفشه آفریقایی در آپارتمان
نور :

نور طبیعی: هرگز بنفشه افریقایی رانبایددر مقابل نور مستقیم آفتاب قراردهید.این گیاه در نور نسبتا کم به خوبی رشد میکند.امابرای گلدهی نیاز به شدت نور بیشتری دارد. در صورت استفاده از نور طبیعی ، نور ملایم صبحگاهی از یک پنجره رو به شرق میتواند مفید باشد. همچنین در زمستان نیز ، نور پنجره رو به جنوب مفید است. در تابستان میتوان با افزایش فاصله گیاهان از پنجره جنوبی ، از تابش مستقیم آفتاب جلوگیری کنید.

نور مصنوعی: بنفشه آفریقایی میتواند درنور مصنوعی مثل نور طبیعی و در بعضی ارقام حتی بهتر از نور طبیعی رشدونموکند.

نور مصنوعی فلورسنت سفید (Cool White) بهترین نورمیباشد. که بافاصله ۳۰ سانتی از سطح گیاه نصب میشوند. تا شدت نوری معادل ۶۰۰ فوت کندل بوجودآید. تحقیقات بیان میکند. که بنفشه افریقایی با۲۴ ساعت روشنایی مداوم با شدت ۴۰۰ فوت کندل عالی رشد میکند.

درکل بنفشه افریقایی برای گلدهی طولانی به ۱۲ تا ۱۶ ساعت روشنایی نیاز دارد. که معمولا ارقام برگ پهن و گل درشت به نور بیشتر نیاز دارند.

برای تامین نورگیاه بایدبرگ هارا ازغبارتمیزنگه داشت.

تعیین کفایت میزان روشنایی:

درصورتی که دمبرگ ها بیش از حد بلند و کشیده و متمایل به سمت بالا با برگها رنگ سبز تیره باشند.و گیاه کم گل باشد.این نشان ازکمبود نوراست.

درصورتی که رنگ برگ ها روشن وبه زردی گرایش داشته باشد.نشان اززیادی نور میباشد.

لکه های سوختگی روی برگ ها نشانه ازنورخیلی زیادومستقیم میباشد.

دما:

دمای مناسب برای پرورش بنفشه افریقایی ۱۸ تا ۲۶ درجه سانتی گراد است. در ۲۵ درجه بنفشه افریقایی به خوبی رشد و نمو کرده و گل فراوان می دهد ولی گلبرگ ها به نسبت کوچک و رنگ پریده می شوند. اگر دما از ۱۸ درجه کمتر شود رشد و نمو کاهش یافته و احتمال بروز سفیدک(نوعی بیماری قارچی شبیه به پودری سفیدرنگ روی برگ ها) زیاد می شود . همچنین برگ ها به سمت پایین خم شده و شکننده می شوند. کمترین دمای قابل تحمل برای گیاه در زمستان ۱۳ درجه است. این گیاه برعکس اغلب گیاهان هرچه دمای شبانه گرمتر و دمای روزانه خنک تر باشد ( ثبات و عدم اختلاف میزان درجه حرارت در طول شبانه روز) بهتر رشد و نمو می کند. اگر دمای روزانه بالاتر از ۲۹ درجه باشد باعث تحریک گلدهی زودهنگام و ضعیف شدن گیاه می شود. حداکثر دما برای این گیاه ۳۲ درجه است.

آبیاری:

محیط کشت بنفشه افریقایی باید مرطوب باشد ولی در حالت غرقاب قرار نگیرد. برای آبیاری متداول ترین روش این است که زیرگلدانی را پر از آب کرده و گلدان را در آن قرار می دهیم تا آب از سوراخ های ته گلدان به سمت بالا حرکت کند. پس از مرطوب شدن سطح خاک ( تقریبا بعد از حدود نیم تا حداکثر یک ساعت) در صورت باقی ماندن آب در زیرگلدانی باید آب اضافی را خالی کرد.


آبیاری از بالا برای بنفشه افریقای مناسب نیست زیرا ریزش آب روی برگ ها باعث پوسیدگی و رشد قارچ می شود. از طرفی آبیاری مداوم از پایین موجب تجمع نمک و املاح در سطح خاک و اطراف طوقه گیاه خواهد شد که اگر میزان نمک افزایش یابد موجب آسیب گیاه و درنهایت پوسیدگی طوقه می شود.به خصوص اگر کیفیت آب آبیاری مناسب نباشد. برای جلوگیری از این حالت می توان هرازگاهی آبیاری را از بالا ولی با دقت و جلوگیری از خیس شدن برگ ها – به خصوص عدم تجمع قطرات آب در قسمت مرکزی رشد گیاه- انجام داد.
ریشه های بنفشه افریقایی به تجمع نمک بسیار حساس است . در صورت استفاده از آب شور (وجود املاح زیاد) یا عدم دقت در استفاده از کودهای شیمیایی و تجمع نمک در خاک، گیاه توانایی جذب آب را نخواهد داشت ازین رو علی رغم آبیاری و خیس بودن بستر کاشت، گیاه علایم پژمردگی را نشان داده و در نهایت از بین خواهد رفت ( به اصطلاح گیاه در اثر املاح زیاد می سوزد).
برای آبیاری بنفشه افریقایی باید از آب ولرم ( هم دمای اتاق) استفاده کرد زیرا آب سرد موجب ایجاد شوک و فروافتادن گل ها و ایجاد لکه هایی روی برگ ها می شود. اگر یک شب قبل از آبیاری ظرف آب را در اتاق نگهداری کنیم ، علاوه بر متعادل شدن دما ، کلر موجود در آب نیز از بین میرود.

نظرات  (۱)

چه ناز

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی